hur slutar man att skada sig själv?

Jag är uppenbarligen rätt klumpig. Kommer ni ihåg den stukade tummen på bion?
Igår fick jag uppsöka jourcentralen och sy ett stygn i huvudet pga av att ha slagit i det i en skåpslucka när jag klev upp på en stol. Och nu pratar vi om en jädra smäll, Johan trodde jag hade tappat något i golvet när han satt i ett annat rum än där smällen inträffade. Det gjorde naturligtvis sjukt ont först (huvudsmällar gör ju alltid så satans ont att man tycker att man borde ha lärt sig att aldrig mer slå i huvudet), sen gjorde det inte så ont men då råkade jag stryka handen över hjässan och se att den blev full av blod. 
Lätt chockad, telefonsamtal till sjukvårdsupplysningen, jajamen iväg till jourcentralen. Tvättning av sår bedövning och ett stygn som jag absolut kände när läkaren trädde nålen genom huden. Men det var ju bara ett stygn så det gick att leva med.

Nu har jag ett slags plåster på huvudet som jag inte har en aning om hur jag ska å bort utan att slita med halva håret. Och det ska tydligen bytas till ett nytt och så!?


Förvandlade självporträttet till gråskala enbart för känsliga läsare, då mitt hår hade fått chicka slingor i den hetaste höstfärgen färgen bloody red.

Kommentarer
Postat av: Madde

Men lilla gumsan...:)

Postat av: Jennie

om man inte är mer rädd om sitt huvud än så, får man nog snällt ta konsekvenserna =)

2010-07-31 @ 11:09:28
URL: http://khalypso.blogg.se/
Postat av: Maritha

Hmm, de hade inget större plåster eller? Måste säga att det ser en aning lustigt ut när det sitter ovanpå håret, undrar om inte något mer diskret egentligen hade gjort större nytta?

2010-08-04 @ 20:22:21
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ena kanten satt typ i hårbotten. Inte så lätt att komma åt antar jag och sen var det stängninsdags så de kanske ville gå hem istället för att mecka med det där =). Nej men det skyddade ju lite mot smuts i alla fall =)

2010-08-06 @ 23:38:36
URL: http://pso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback