Sälen

Underbart att åka skidor igen. Vågade mycket mer nu än jag brukar göra vilket resulterade i mycket bättre skidåkning. Fick till och med kläm på det där med carving i slutet av resan. Sista dagen kunde jag tyvärr inte åka så mycket på grund av den berömda knölen (för vilken jag också fick uppsöka tandådalens läkare så att inte skidåkningen skulle vara tvungen att avslutas redan på torsagen, nu fick jag en dag extra och det kostade 125 spänn). Knölen som växte sig gigantisk i pjäxorna och som gjorde ont utav bara hel.... Förutom den så var det fantastiskt. Hundfjället/tandådalen, Stöten och trysil hanns med. Stöten är det bästa stället i Sälen. Trysil verkade jättebra dock snöade det ymnigt den dagen vi åkte dit så backarna blev driviga. Får at en tripp dit när backarna är mer till sin fördel än de var nu. vi hann i alla fall med att både åka Eksperten (stavning?) i Trysil och Väggen i Hundfjället. Tycker dock att det är rätt tråkigt när det är så brant. Jag är inte bra nog för att kunna susa nerför dem i full fart.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback