Idrottsskada

Nu ska mina skridskor börja krångla med mig också. Börja skava och trycka och ha sig.
Detta har resulterat i en stor bula på sidan av foten vilken klart och tydligt kan beskådas på bilden nedan. Jämför gärna med vänster fot.  Jag hade rysligt ont hela träningen igår men jag bet ihop och körde ändå (är det inte så idrottare gör?). Träningen imorgon igen men då får jag försöka med skavssårsplåster som jag inte tror kommer hjälpa nämnvärt.
Undrar om jag kan få ut på försäkringen om den inte går bort.




Obs det kan hända att jag klumpigt i paint försökt retuschera bort några hårstrån jag har på tårna. Visst att jag har apfötter men det är väl ingenting man vill gå ut med i bloggen. Och nej jag har kanppt några lilltånaglar alls det är tydligen ärftligt eftersom morsan inte heller har några knappt.
Note 1: Raka eller vaxa tårna!
Note 2: måla om tånaglarna



Kommentarer
Postat av: Maritha

Det är väl så livet som elitidrottare är; ständiga blessyrer? ;)

Själv har jag ständigt stora blåmärken på knäna och armarna, efter mina och Davids boxningspass... Sist lyckades jag även borra in nageln i min egen tumme, och få ett sår där...

Andreas har inte heller några lilltånaglar (nästan); hans mamma har också samma, så det är nog ärftligt...

Inser att Melodifestivalsracet redan börjar imorgon! Plan?

Postat av: Maritha

Fast det var en jäkla knöl! Kan nog vara inflammation av något slag?

2009-02-07 @ 12:59:04
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag vet i tusan om det är inflammation. Kanske men det är inte så ilsket rött. Bara lite på toppen. Men det kanske kan vara det ändå iofs? Provar med compeed mot blåsor nu så får vi se hur det blir.

Blåmärken efter boxningen? Vad gör David med dig egentligen :p?

Hade lite missat det här med melodifestivalen men vi får i alla fall ta och fixa en röjig tillställning när finalen är om inte tidigare. Ostbollorna skriker på mig i affären =).

2009-02-07 @ 21:53:29
Postat av: Maritha

När jag har tränat mycket så brukar jag få en stor öm knöl mitt på utsidan av foten, tolkar det som någon form av överansträngning/inflammation. Den är dock inte heller röd, men jäkligt öm, och ser lika konstig ut som din, fast närmare hälen.

På knäna får jag blåmärken efter alla övningar som innebär slagkombinationer varvat med armhävningar eller andra övningar på golvet. På armarna kommer de till följd av att banden på mitsarna skaver när han slår..:) Så han är inte så brutal som det låter :)

Japp, finalen låter bra, jag har också missat det, det kändes en aning tidigt...

2009-02-08 @ 13:26:42
URL: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback