Vart tog tiden vägen?

Om 40 minuter skall jag träffa M på stan.
Om 40 minuter?
Innan dess skall jag göra en inbakad fläta för att dölja att mitt hår är så fett så jag lika gärna skulle kunna dränka in det med olivolja utan att någon skulle märka skillnaden (nej jag kan inte tvätta håret mer än två gånger i veckan då jag har irriterande eksem i hårbotten). Innan dess skall jag också ta mig in till stan utan att det går någon buss.
Jag misstänker att M blir synnerligen pissed om jag kommer försent då hon numera har ett seriöst jobb och således inte kan dra över på lunchrasten. Annat är det ju för mig som är en odiciplinerad student.
Så varför sitter jag här och bloggar då?
För att jag är en obotlig tidsoptimist of course! Vad annars?
Men nu är det verkligen bråttom...

Update:
Det gick en buss, fast jag känner mig ändå lurad. Var på busshållsplatsen i tid...faktiskt hela 8 minuter innan det stod att bussen skulle komma. Men icke kom det någon buss ....förrän tio minuter försent vilket resulterade i att jag också kom försent trots att jag var i tid. Men M den raringen blev inte sur. Till lunch blev det kyckling i malariavin (okejdå inte malaria men nåt sånt hette det). Det var gott men inget mot den lilla brownien (ca 1 kvadratcentimeter stor) som man fick ta till kaffet. Jag och M diskuterade möjligheten att hon skulle distrahera servitrisen medan jag på något sätt skulle haffa fatet med brownies och smyga ut. Vi kom fram till att det inte var någon bra idé då M inte  för all framtid ville vara känd som "hon som är kompis med den där som stal fatet med brownies". Klokt beslut tror jag då Skövde inte är en speciellt stor stad med begränsade lunchmöjligheter.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag skulle också vilja kunna göra inbakade flätor, har fått för mig att det är jätte svårt...

Postat av: Jennie

Nej det är faktiskt jättelätt, man tar bara med lite mer hår för varje gång du lägger en hårbunt över den andra när du flätar som vanligt. Lite svårt att förklara men det finns säkert bilder och anvisningar någonstans om man googlar.

2008-03-07 @ 14:48:12
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback