Katastrof?

Vad tänker ni på när ni hör ordet katastrof?
Kanske bilder från Estonia och Tsunamin dyker upp i huvudet, kanske döende barn i Afrika. Det gör det i mitt .

Vad som däremot inte dyker upp i mitt huvud är bilden av någon skådis som har något underligt på sig.
Aftonbladets tycker tydligen att det är en katastrof - modekatastrof - om någon kändis i USA har på sig något som inte faller dem i smaken.

här skriver de om tre kända damer:

Modekatastrofer är skoningslösa.

Vem som helst kan bli ett offer.

Här är tre stjärnor som nyligen drabbats.

Ursäkta mig men om man väljer att sätta på sig någonting så är man väl inget offer? Det är väl ingen designer som har dragit in tjejerna i en mörk gränd och tvingat på sig de "katastrofalt fula" paltorna? Och vadå katastrof?
Vad är det för katastrof med att ha på sig något som andra inte gillar? Huvudsaken är väl att man själv är tillfreds.
Perspektiv aftonbaldet, perspektiv! Inte konstigt att folk håller på och mobbar varandra till höger och vänster, när man inte ens få ha på sig vad man vill utan att landets största kvällstidning ska kalla det katastrof.

Jag hatar den tidningen mer och mer för varje artikel jag läser. Ändå kan jag inte sluta läsa (på nätet), varför?


Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: såklart alla religioner är överdrivna, just därför tror inte jag på ngn men jag tkr islam är extra överdriven just för deras stränga regler kring mat och kärlek vilket är det viktigaste i livet ;)

Postat av: Maritha

Det är väl en katastrof om någon annan har på sig kläder som jag tycker är fula?!

2008-03-24 @ 14:17:13
URL: http://maritha.blogg.se
Postat av: Jennie

Maritha; eller hur =)

2008-03-24 @ 18:52:54
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback