Den yttersta dagen

Har läst Fredrik Lindströms och Hasse Phils bok Vem är björn och vem är Benny och andra intressanta mysterier. Där försöker de bland annat svara på frågan när Jesus kommer tillbaka. Enligt Johannes skall Jesus komma tillbaka på den yttersta dagen. Författarna frågar sig om den yttersta dagen redan kan ha passerat.

Nu är jag säker: Den yttersta dagen var igår. Det kan inte ha varit något annat än den yttersta dagen när Carola så snöpligt åkte ut ur andra chansens första omgång. Så nu väntar jag bara på att få se Jesus glida gata upp och gata ner här i staden. Det kan nog dröja då Jesus förmodligen har mer intressanta städer och platser i världen att besöka innan det blir Skövdes tur. Jag tycker det är ganska skönt för jag är inte riktigt beredd att gå med Jesus ännu. 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Definitivt var den yttersta dagen igår..:)
Undrar om man någonsin kommer att bli redo att gå med Jesus??

Postat av: Jennie

Förmodligen inte =)

2008-03-10 @ 09:09:26
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback