undrens tid är inte förbi

Jag har fixat så att internet funkar på min bärbara. Ja kära läsare, jag har fixat det, inte min kära sambo, JAG.

Sedan jag bodde i Göteborg i våras och kopplade in min stackars dator i deras när så har inte internet funkat. Eller jo anslutningen men inte webläsaren. Naturligtvis så trodde jag nu att något jävelskap blivit installerat därifrån så att man för all framtid var dömd till en internetlös framtid om man inte använde sig av SGS:s tjänster förstås.

Så jag har tagit bort varenda cockie, tilläggstjänst och allt man kan tänka sig. Jag har återställt alla inställningar för explorer men till ingen nytta. Jag kunde fortfarande inte läsa meningslösa nyheter på min favvosida aftonbladet. Till slut klickade jag desperat upp mitt kära brandväggsprogram och se på fan. Där mitt i all gröt av program som tydligen måste finnas på en dator så stod det;  Explorer - Internet access-denied. Förmodligen är det jag som av ren idioti (jag förstår inte bättre) nekat explorer tillträde till internet någongång i slutet av göteborgsvistelsen. men that's not the point. Jag fixade det själv, jag fixade det genom att leta och leta och till slut hitta problemet.
Någon annan (hmm sambon) hade förmodligen tittat på brandväggen först. Men jag fixade det.

Jag är stolt!

Kommentarer
Postat av: Maritha

Man växer allt några decimeter när man fixar någonting sådant där helt själv.

Postat av: Jennie

Jajemen, det gör man allt, även om det inte var hjärnkirurgi direkt =)

2008-02-02 @ 13:53:49
URL: http://khalypso.blogg.se
Postat av: Maritha

Äsch, det spelar ingen roll, det viktiga är att man själv upplevde det som svårt!

2008-02-03 @ 11:16:45
URL: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback