the tvättstuga

Håller på och tvättar, en massa, både handdukar och kläder och lakan och allt som samlats på hög under julen.
När jag kom ner till tvättstugan upptäckte jag till min stora förtjusning att det fanns en tid ledig i 1:an också.
Jag har kommit på att man kan boka ett till rum men först när tiden för det första rummet redan har börjat. Det kanske inte är någon unik upptäckt på det sättet men ingen annan verkar boka två rum i taget (kan ju bero på att dom inte väntar med att tvätta tills korgarna nästan sprängs av alla smutsiga kläder). Jag har fått får mig att folk tittar snett på mig när de se att jag har två rum. Liksom jaha här har hon bokat två rum den där märkvärdiga unga tösen, nu kan ju inte Berta i 33:an tvätta som hon tänkte, typ så.

Det är mest gamlingar i tvättstugan och all min energi går åt till att titta ner i golvet och undvika att tvingas hälsa på folk på typiskt svenskt manér. Jag gillar inte att påtvingat tvingas prata om torktumleludd och sköljmedel med folk jag inte känner i tvättstugan. Jag tycker det är rent av obehagligt. Låt mig va!

En gång när jag höll på att mangla (ja, jag manglar alla mina lakan med varierande resultat) så var det en tant som jag fick för mig tittade så allt gick rätt till där i mangelrummet. Hon stannade kvar jättelänge  trots att hon redan satt på sina maskiner för längesedan. Under hela mangelsessionen kände jag hennes blick i nacken och jag fick lust att vänta mig om och ropa att jag visst kunde hantera en mangel utan problem. Men det är ju ingen idé för i tvättstugan regerar tanterna och man får snällt följa deras regler.

Kommentarer
Postat av: Madde

Usch, tvättstugor är det värsta som finns! Men har inte ni maskin i lägenheten??

Postat av: Jennie

Jo men brukar tvätta lakan och sånt där nere för att spara el och så har vi ingen plats att hänga dom direkt heller. Finns ju mangel i tvättstugan också =)

2008-01-04 @ 13:04:33
URL: http://khalypso.blogg.se
Postat av: Maritha

Det ÄR tantvarning på att mangla lakan!

2008-01-06 @ 00:25:13
URL: http://maritha.blogg.se
Postat av: Jennie

haha ja, men dom blir så mycket skönare att sova i och tar mindre plats i graderoben som redan är proppfull

2008-01-07 @ 13:06:27
URL: http://khalypso.blogg.se
Postat av: Maritha

Men tvättiden blir ÄNNU mer jobbig än den redan är..:(

2008-01-07 @ 20:13:49
URL: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback