Utskällning på tåget

Fick mig en redig skrapa idag när jag åkte tåg. Satt och pratade i mobiltelefon (paniksamtal till P då jag inte fattade instuderingsfrågorna vi skulle ha gjort till labben). Då kom det fram två gubbar som otrevligt sa.
-Du, man får faktiskt inte prata i mobil här!!!!!
-Får man inte? svarade jag.
- Nej, det är en tyst vagn!
- Var står det?
- Men på dörren där borta, så gubbe nr 2 i ännu otrevligare ton.
- Jaha... svarade jag och skämdes.

Jag stör mig ju själv så oerhört mycket på när folk babblar i den tysta vagnen. Jag skulle aldrig någonsin göra det med mening. Jag tänkte att jag måste ha varit blind av trötthet när jag steg på vagnen eftersom jag inte såg den ilsket röda lappen som talar om att det är en tyst vagn.
Men vad såg jag när jag senare steg av tåget i Göteborg? Ingen röd lapp i alla fall, ingenstans stod det att det var en tyst vagn. Så ursäkta mig, jag brukar inte åka med det tåget och hade ingen aning om att det var en tyst vagn, om det nu brukar vara det! Så mycket för den utskällningen. Jag hade gärna tryckt den icke-existerande lappen i trynet på gubbarna men det gick ju inte. Jag hoppas dom såg att det inte fanns någon när de själva gick förbi. In your face!!!

Kommentarer
Postat av: Maritha

Hatar att få skäll, speciellt om man inte har gjort något fel!

Postat av: Jennie

Ja, det är så pinsamt tycker jag.

2008-02-16 @ 15:21:45
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback