stan är full av billiga böcker

Nu blir det fika med arbetskamrat från i somras.
Riktigt skoj.
Sedan ska jag till bokhandeln och försöka att inte köpa böcker utan bara ett anteckningblock som jag behöver för studier.
Kan bli svårt eftersom det ju är bokrea. Jag är en bokjunkie och läser minst en bok per vecka. Bokhyllan Billy svämmar redan över här hemma men att slänga en bok det finns inte ens i min värld . Jag har t.o.m. kvar alla gamla barnböcker i källaren (någon slags gräns får man ju dra och de får helt enkelt inte plats uppe i lägenheten). Igår köpte jag Lyckans Hjul av Kajsa Ingemarsson och idag ska jag alltså gå in i en bokhandel där det är värsta rean och försöka att inte köpa en bok. Det kan gå men jag tvivlar!


Update: Jag köpte faktiskt inget. Jag måste vara sjuk eller så håller bokrean låg klass i år.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Man FÅR bara inte kasta böcker!!!
Har själv hållit mig borta från bokrean än så länge, Andreas har inte fått några pengar från CSN än, så vi lever på min feta lön...

Postat av: Jennie

Ajdå! Hoppas han får pengar snart då för det kan verkligen inte vara lätt att leva på en lön med två hyror! Men bokrean var verkligen tunn i år tyckte jag.

2008-03-01 @ 11:10:29
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback