Så trött

På bloggar. På Livet.

Nästan alla bloggar man läser är verkligen skit. består världen bara av 17-åriga tjejer med sågspån i huvudet? Visst jag antar att bloggvärlden inte direkt är represantativ för Sveriges befolkning men det känn som dessa 17-åringar och andra mentala 17-åringar bestämmer hur världen ska se ut. Vad tidningar ska skriva om, vad jag ska se på nyheterna (nja inte riktigt än men snart). Jag tycker att mode är i stort sett ointressant. Jag kan tycka att det är kul att köpa nya kläder ibland men det gör nog nästan alla. Jag är verkligen inte intresserad av att läsa/höra/se några brudar mala på i evighet om sina dagens outfits, platttänger (onej det kanske ska vara lockigt hår denna säsong), nagellack o.s.v. Som om detta verkligen är viktigt i denna värld, jag menar viktigt på riktigt. Jag får eksem om jag måste gå in och läsa bloggar skrivna av samma tjejtyper som man blev småmobbad (äh jag är inget offer, retad kanske är ett bättre ord) av på högstadiet för att man såg lite annorlunda ut (1,82 lång, tandställning ,stor näsa eller whatever).

Jag vill gripa tag i och skaka om alla dessa människor och skrika: Detta är inte viktigt. Hela era liv kretsar runt totala ytligheter. Det är för fan inget liv!

Jag är riktigt irriterad idag. Blir räddad av Grey's-boxen (tack
maritha för utlåningen).


Kommentarer
Postat av: Maritha

Det värsta av alltihop är att tidningarna gör nyheter av modebloggandet som fenomen, och ger modebloggarna kontrakt som "skönhetsexperter" eller "stilikoner" i sina spalter! Jag kräks på Ebba, Sofi och allt vad de heter!!!

Postat av: Jennie

Ja, det är riktigt otäckt faktiskt.

2008-02-26 @ 14:04:48
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback