Reality check snälla rara

I två tidningar på raken har jag nu läst artiklar som tipsar om hur man gör det bästa av vintern.

I Dagens Arbete kan man läsa om fem roliga sätt att njuta av snö och kyla. T.ex. bygga en snölykta, ha snöbollskrig. Men det roligaste tipset av dem alla måste ändå vara: Gå ut i skogen och plocka blåbärsris och ställ in i en vas, gärna med några björkkvistar. Vårkänsla!
Behöver jag säga att det var det femte och sista tipset. Idétorka, någon? Ska genast gå ut och plocka blåbärsris måste bara kolla hur det ser ut först så jag gud förbjude inte råka plocka lingonris eller något annat hemskt.

I FORM går steget längre med tips om 4 nya och utmanande vinterlekar. Det är ganska crazy saker som snöcykel, airboard och speedriding (åka utför med fallskärm, förlåt flygskräm). Den enda nätta utrustning som behövs för speedriding är skiddräkt, alpingskidor, pjäxor och naturligtvis flygskärmsutrustning anpassad till skidåkning. Hmm jag har ett presentkort på Sportex undrar om det går att få tag i en flygskärm där?

Men det är inte själva tipsen i sig jag väder mig emot (även om de ibland är lite smått absurda). Jag skulle mycket väl njuta av att göra alla dessa saker om jag fick möjlighet. Jag älskar redan snö och kyla och snöbollskrig är bland det roligaste man kan göra under vintern som inte kostar pengar. Men en sak har dessa briljanta atikelförfattare glömt. Det finns ju för katten ingen snö! Jag tycker de antingen borde kolla ut genom fönstret innan de skriver sånt här eller åtminstonde börja artikeln med att skriva, OBS! Endast för norrlandsinvånare eller för personer i söder som planerar en visit på nordligare breddgrader.

Här har ni ett gratis tips för nästa artikel:
Hur man njutar av slask, blåst och snöblandad regn på bästa sätt och kommer i form på köpet.
Jag tvivlar på att plocka blåbärsris kan komma med på den listan. I och för sig , det är det enda tipset från dessa två tidningar som är genomförbart i Skövde en vinter som denna. Blåbärsrisen, here I come! (och jag som gärna skulle vilja prova den där snöcykeln)

Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag tycker att du ska gå till Sportex och fråga om de inte har en flygskärm trots allt..;)
En annan fråga; VEM tycker att det är fint med en kvast blåbärsris i en vas???

Postat av: Jennie

haha, ja kanske ska göra det. Uppenbarligen tycker någon på dagens arbete att det är fint =). Det skulle ju tydligen ge sådana vårkänslor =). Jag tror jag går och köper tulpander istället :P

2008-02-07 @ 11:57:52
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback