Mitt nya förbättrade jag

Jag är uppe!
Det är söndag klockan är 08.13 och jag är uppe. Det känns som en halv seger i alla fall.
Mitt största problem här i livet är att jag är så fruktansvärt morgontrött. Bara fem minuter till skulle kunna vara mitt mellannamn. Som om fem minuter till någonsin skulle hjälpa till, man blir om möjligt bara ännu tröttare.
Morgontröttheten skulle kunna hänga ihop med att jag alltid lägger mig alldeles försent men jag är lika trött när jag slår upp mina vackra blå (nåja tråkblågrå) hur många timmar jag än har sovit. Rubbad dygnsrytm kallas det visst.

Men nu, nu ska det bli ändring. Nu ska jag vara uppe med tuppen, koka kaffe på morgonen och sitta helt stressfri och mysa med tidningen innan jag studsar iväg till tåget som för mig till Göteborg för ännu en härligt lärorik dag på medicinareberget.

Jo, så ska det bli, för idag börar mitt nya liv......

Kommentarer
Postat av: Maritha

Oj, herre Gud, vad du är duktig!
Känner mycket väl igen problemet; jag var rätt pigg när Andreas åkte kl: 06:30, men går jag upp, nej jag tänker "Inte kan jag gå upp så här dags en ledig dag!", och går och TVINGAR mig själv att somna om, för att vakna 10:15, helt groggy! Smart...

Postat av: Maritha

Oj, herre Gud, vad du är duktig!
Känner mycket väl igen problemet; jag var rätt pigg när Andreas åkte kl: 06:30, men går jag upp, nej jag tänker "Inte kan jag gå upp så här dags en ledig dag!", och går och TVINGAR mig själv att somna om, för att vakna 10:15, helt groggy! Smart...

2008-02-03 @ 11:15:09
URL: http://maritha.blogg.se
Postat av: Jennie

Attans svårt att gå upp tidigt. Men eftersom samhället är uppbyggt på tidigare mornar så är det ju bara att bita i det sura äpplet.

2008-02-04 @ 20:40:28
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback