En latte to go tack

Vem vill ha en lattemuggshållare på sin barnvagn?
Den idén platsar verkligen in i kategrin hur tänkte ni nu?
Vem är lattemuggshållaren till för? Någon som är folkskygg men som ändå vill avnjuta en styck latte på någon bänk någonstans i en folktom park och behöver en hållare för att kunna frakta både muggen och bebisen dit. Jag trodde hela lattemammafenomenet innebär att en grupp mammor invaderade något café någonstans och satt där och drack latte, ammade och pratade förlossningsvedermödor hela dagen. Men jag måste ha missuppfattat. Det är alltså latte som är hela grejen. Eller vill dom få bort mammornas "jag-har-nyss-fått-barn-kilon" fortare än kvickt och föreslår därför en promenad till latten istället för en bulle.

Jag kan inte annat än älska kommentaren från Nina Hahn som driver affären Simpleworld, den första att ta in Urban Jungle-barnvagnar till Sverige.
- Man vill ha något eget i dag, något unikt. Förut valde man mellan pest eller kolera när det gällde barnvagnar. I dag finns det produkter som du verkligen kan identifiera dig med
 Jaså, jag trodde man ville ha en barnvagn som på ett säkert sätt  kan agera förvaringsplats åt en liten bebis medan man själv är ute på diverse saker (något som jag har för mig att en del exempel av just Urban Jungle inte klarade av). Jag hade ingen aning om att det var viktigt att kunna identifiera sig med en barnvagn?
Jag älskar kommentaren för den är vansinnigt dum men samtidigt så sann och ärlig.
Mammor idag behöver inte bara få barn de måste också kunna identifiera sig med sin barnvagn! Eller så kanske det är så att mammor idag tror att de måste ha en supercool, superdyr barnvagn för det vet ju alla att man är en superdålig morsa om man låter lilla bebben ligga i en begagnad brio,emmaljunga och allt vad de heter.

Vansinne!

Kommentarer
Postat av: Ingemar Öhberg

sitter och vittjar internet på sånt som handlar om cortegen. Det ingår i arbetet inför 100-årsjubileet nästa år. Jag är inte medlem i jubileumskommittén utan adjungerad. Jag är ett s k kadaver och var programchef i cortègen 1950. Faktiskt. Jag tycker din blogg är trevlig (jag har plöjt igenom tiotals som är motsatsen).
Möjligen har vi två beröringspunkter, kemi och Skövde.
Ha det bra!
Ingemar Ö

2008-02-04 @ 22:28:19
Postat av: Jennie

Man tackar, man tackar. Det var verkligen fina ord. Lycka till med jubiléarbetet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback