Det ä bara å laga

Lagade gulash (stavning?) soppa idag. Det blev gott om än lite väl starkt.

Jag kan ärligt talat inte förstå folk som säger att de inte kan laga mat. Vadå, inte kan? vad händer om personen försöker laga mat? Exploderar köket? Jag förstår hur man kanske kan säga, Nej jag kan inte byta däck på bilen (även om det är en bit kaka), man kanske inte kan fixa punkan på cykeln. Det finns massor av saker man kanske inte kan, men mat?

Visserligen kan kvalitéen på maten skifta väldigt beroende på vem som gör den, men alla kan laga mat. det är ju bara slå upp en sida ur närmsta receptbok, handla ingredienserna och blanda ihop enligt anvisning. Som köttfärssås. Stek köttfärs, skär lök och blanda i, häll på lite krossade tomater och lite krydor (t.ex. salt, vitpeppar, oregano) och lite matpuré och sen är det klart. Svårare än så är det faktiskt inte.

Det där med att säga, nej jag kan inte laga mat, det är väl bara ett sätt att säga, jag orkar inte laga mat låt mig äta min McDonadlsmeny ifred. Alla (som inte har någon form av handikapp) kan laga mat. Man kanske inte kan laga all mat på en gång, men nog sjuttsingen kan man laga mat.

Så sluta säg att ni inte kan era lata j****r!

Kommentarer
Postat av: Maritha

Kan bara hålla med; hur svårt kan det vara att följa enkla instruktioner???

Postat av: Jennie

Tydligen jättesvårt enligt vissa!

2008-02-08 @ 19:53:00
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback