NHL nästa

Idag var det dags att dra på sig skridskorna för första gången denna säsong. Efter några vingliga varv på isen så var jag snabbt tillbaka i min gamla form (hur bra den är kan ju diskuteras).

Vi hann också med att spela match mot några entusiastiska barn (nåja ungdomar), vilken vi vann trots att vi var två och en halv spelare (jag räknas väl som en knapp halva) och dom var tre. Dock kände jag att konditionen var under all kritik och jag fick snällt ta en vända till avbytarbåset och dricka lite vatten eftersom jag kände att en uppkastning var nära. Så går det när man har roligt, man känner inte att man är helt utpumpad förrän man nästan ramlar ihop. Två timmars skridskoåkning och hockeyspelande blev det till slut och jag tvivlar på att mina ben kommer vara brukbara imorgon.

En av ungdomarna hann också med att dra ett dragskott (tur att han inte hunnit få någon riktig kraft i det ännu) rakt på Johans smalben vilket resulterade i den största bulan jag någonsin sett. Men det var bara bra att Johans smalben var i vägen, annars hade det ju blivit mål! Tur är det också att Johan, som ska börja träna småbarnen i hockeyskolan, har varit på Intersport och lagt in en beställning på ett par benskydd. Kan ju komma till användning.

Ser jag inte ut som ett hockeyproffs, så säg!
image146


Kommentarer
Postat av: Maritha

Benskydd är alltid bra! Roligt att han ska träna barnen! Visst ser du ut som ett hockeyproffs; det är väl du skom ska träna herrlaget??

Postat av: Jennie

jajmen, jag är herrlagets nya tränare. Eftersom det är kris i A-laget så har man valt att blixtinkalla mig ;)

2007-10-22 @ 20:35:34
URL: http://khalypso.blogg.se
Postat av: Maritha

Kris?! Du var väl förstaalternativet..;)

2007-10-24 @ 08:22:45
URL: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback