Perversioner

Jag erkänner, jag går igång på rengöringsmedel.

Ju fler desto bättre. Jag måste ha ett rengöringsmedel för varje tillfälle. Badrum, diskbänk, kök, golvrengöringsmedel, klorin till toaletten, fönsterputs you name it, jag har allt. Ju mer det luktar desto mer gottar jag mig.

När jag läste Maddes
inlägg om diskmaskinernas wunderbaum var det nästan så håret reste sig på armarna. Vilken genialisk idé. Få diskmaskinen som brukar lukta sur mjölk att lukta som nyrivet citonskal. Jag måste genast leta reda på den där manicken i affären. Jag fick en flaska industrirengöringsmedel av vaktmästarna häromdagen och lyckan var gjord. Perfekt att rengöra kittet mellan badrumskaklet med. Visserligen luktade den inte så mycket men smutsen bara rann bort. Åh, så underbart.

Nu låter det som jag är värsta pedanten men det är jag verkligen inte. Det är bara det att när jag väl städar så vill jag att det ska bli superrent och lukta supergott. Därav min passion för Ajax, grönsåpa och vim. Min passion innefattar också diverse roliga svampar, trasor och annat som gör städningen lättare att leva med.

Jag tror att detta började när jag blev toalettstäderska för första gången. När man städar toaletter som yrke så är doften allt. Diverse doftande rengöringsmdel är livlinan som gör att man klarar av arbetsdagen. Melonmedel, äppelmedel och andra livsnödvändiga saker som man kunde hälla på golvet inne på herrarnas för att överhuvud taget kunna andas där inne. Kanske en av anledningarna till att jag var på god väg att få kemisk lunginflammation sommaren -06. Men ack vad gjorde väl det, så länge jag fick ha mina rengöringsmedel ifred.

Ikväll hockey SIK-Munkfors

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha jag är ju likadan, jag vill att det ska lukta rent, sedan om det är det är mindre viktigt. Jag dammsuger en gång i veckan och i regel torkar jag golven med ajax citron bara för att det ska lukta gott, inte för att de behövs:P

Postat av: Jennie

Vi dammsuger 1 ggr/vecka och torkar golvet ungefär varannan vecka. Tycker det räcker, men då ska det banne mig lukta gott sen =)

2007-11-28 @ 22:08:20
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback