man saknar inte kon....

Har varit utan ugn i ca en vecka ocj jösses vad det har varit jobbigt.
Föjande har utspelat sig i mitt huvud under dessa dagar.

Vad ska vi äta till middag idag?
Köttfärspaj, fiskgratäng?
Nej det går ju inte vi har ju ingen fungerande ugn.

Oj vad jag är sugen på fikabröd, jag kanske ska baka bullar eller sockerkaka eller muffins eller vänta lite jag har ju ingen fungerande ugn.

Nämen vi har ju inget bröd hemma, jag slängar ihop en sats scones.

Tänk om jag bara hade en fungerade ugn nu då skulle jag bakat en massa bröd och bullar nu.


Nu har jag en fungerade ugn och tanken på att baka känns väldigt främmande. Däremot kanske jag slänger in en köttfärspaj men bara kanske.

Stackars vaktmästarna som kom och lagade ugnen. Vi har inte städat bakom den så länge vi har bott här och det är snart fyra år!!!!! Jag trodde jag skulle falla död ner av skam.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Åh, ja köttfärspaj vore ju gott!

Postat av: Jennie

Ja, det är gött det =)

2007-11-26 @ 16:10:26
Postat av: Madde

Har den gått sönder? Vad jobbigt! iofs använder jag den inte så mycket men jag tror det är som du säger, man saknar inte kon förän båset är tomt=)

2007-11-27 @ 15:10:59
URL: http://mintto.blogg.se
Postat av: Jennie

Fast nu har de fixat den så nu funkar den igen som tur är =)

2007-11-27 @ 22:16:58
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback