Känn ingen sorg

Nu har jag tänkt lite på det där med det där obegripliga att Andreas fick stanna i Idol medan Daniel vackert fick lämna. Min slutsats är att det enda, och då menar jag enda rimliga förklaringen är att folk tycker synd om Andreas.
Stackars, stackars lilla skånepåg som blir så mobbad av den elaka, vidriga juryn.

Då kan jag tala om att det är inte ett dugg synd om Andreas, inte ett dugg. Han var i fredags bland de fyra bästa i Idol. Han har fått göra något som tusentals svenskar drömmer om.  Varför är det synd om honom? För att han inte riktigt räcker till? Det som juryn ägnar sig åt är ren och skär bedömning av hans kapacitet som artist, Mobbning vore om de talade om för honom att han var totalt värdelös som person, ful som stryk etc. etc. Det är inte elakt att säga till någon vad man tycker om en persons prestation. Det är elakt att klanka ner på personen i sig men det är inte elakt att säga att någon har noll utstrålning på scen när det så solklart är fallet. Så sluta tyck synd om honom är ni snälla! Kanske dags att damma av det nog så kloka dagisordspråket; Den som ger sig in i leken får leken tåla.

Det är typiskt för samhället i dag.  Allt som förut kallades negativ kritik har tydligen förvandlats till mobbning. Det är som att man idag inte längre får kritisera någon för att man då upfattas som elak. Det är skillnad på person och prestation. Visst är det svårt att lära sig inse skillnaden men man måste annars klarar man sig inte. Något som man borde lära sig betydligt tidigare än vad man idag gör. Om man aldrig får höra vad man gör fel, hur ska man då någonsin kunna bli bättre?

Slutligen så är det också obegripligt att jag är så engagerad i Idol, jag måste ha blivit gammal.....

Kommentarer
Postat av: Maritha

Det ligger nog något i det där, att folk tycker synd om honom... Sedan är det nog många äldre damer som får moderskänslor och bara vill beskydda den stackars tafatta pojken från allt ont, vilket i det här fallet innebär att bli utröstad.

Postat av: Jennie

Det måste bara vara så, annars fattar jag inget =)

2007-11-26 @ 16:10:00
Postat av: Madde

Om han bara hade haft en uns av ödmjukhet i kroppen hade jag kanske också kunnat tycka synd om honom eftersom det naturligtvis inte är kul att höra att man suger (vilket jag tycker han gör, hur kan han tro att han ska bli en idol?!). Men han är så där obehaglig när han pratar och blir nästan agressiv när han ska svara på juryns kommentarer. Creepy! "Jag är redan en etablerad artist" säger han. Jo tjena, se bara på Markus Fagervall, han är tydligen arbetslös idag och HAN var bra. Den där idioten har inget där att göra, till skillnad från Daniel som ÄR en idol redan!

2007-11-27 @ 10:35:43
URL: http://mintto.blogg.se
Postat av: Jennie

Hahaa, ja nu när du säger det så får hon liksom en sådan där stirrig lite otäck blick. Som typ "jag mishandlar min flickvän varje kväll och jag hade misshandlat er också om vi inte hade varit i TV" Nu påstår jag inte att han är kvinnomishandlare alltså ;)

2007-11-27 @ 14:02:26
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback