Sniff, Sniff

Med nymålad/lackad ytterdörr här nere så luktar det målarfärg i hela trappuppgången och även lite i lägenheten upptäckte jag. Störande för viss men jag älskar doften av målarfärg. Det är nytt och det är frächt.
Tur man inte var inne på droger för då skulle jag bergis vara en sniffare.

Andra dofter jag gillar:

* Källare/garage (den unkna doften av damm och smuts kan jag lukta en evighet på eller i alla fall till luktnerverna lägger av)

* Bensin (Det luktar ju så gott, fast man ska ju inte sniffa på det, tur jag aldrig tankar)

* Rök (ja alltså rök från lägereldar då inte från cigaretter)

Sedan gillar jag ju förstås andra mer vedertagna dofter som den av nybakat bröd/bullar (åh varför bakar man inte oftare), bebisar (bebisar luktar ju så otroligt gott, undrar om det är babykräkset eller barnängens barnolja som gör det), sommarregn (alla blommor doftar dubbelt så mycket o.s.v.) och många andra lukter.




Kommentarer
Postat av: Fridah

Nagellack däremot luktar extremt gott!!

Postat av: Jennie

Jo, det med =)

2007-05-29 @ 22:45:26
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback