P-piller

Såg just på Desperate Houswifes att Julie skulle skaffa p-piller och att han behövde sin mammas tillstånd för det (tror det var så kollar bara med ena ögat =) .  Är det så i USA? Tycker det är helt fel resonemang. Ungdomar kommer ju ha sex vare sig föräldrar vill det eller inte. Är det inte då bättre att man skyddar sig ordentligt så man inte råkar i olycka som det så fint heter? Vistt är det en fin tanke att man ska prata med sina föräldrar om sex och sånt men alla kan faktiskt inte det!

Jag hade tur, jag behövde inte ta upp det själv utan min mamma frågade om jag ville ha p-piller och sedan ringde hon och bokade tid på ungdomsmottagningen åt mig. Det var när jag hade träffat min första riktiga pojkvän. Smidigt va? :-p


image69


Undra förresten hur lång tid det kommer ta innan det kommer p-piller för män? Mitt tips-väldigt lång tid. För att hindra befrukting i en tjej är det ju bara egentligen att stoppa ett enda ägg från att lossna och fästa i livmodern. För en kille är det ju hundratusentals spermier som ska stoppas, det räcker ju med att bara några få slinker igenom och det är kört! Det är helt enkelt så mycket lättare att göra antikonceptionsmedel för tjejer än killar. Sedan att det är vi som får lida med tanke på diverse biverkningar och sånt det är ju en annan sak.  Jag skulle i alla fall inte lita på att en kille tog sina tabletter och sådant. Det är min kropp och en ev. graviditet är det jag som ska gå igenom så jag skulle ändå inte släppa kontrollen som skydd innebär till någon annan.


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja, skulle tonåringar behöva fråga sina mammor här i sverige är jag säker på att inte ens hälften av alla de som äter p-piller idag skulle göra det!

Postat av: Jennie

Nej, skulle inte tro det!

2007-05-16 @ 22:28:50
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback