VARNING!

Detta inlägget är ej för känsliga personer med en lättretad kräkreflex. Så farligt är det väl inte men bäst att varna ändå.

Ibland blir man trött på sitt jobb. Idag är en sådan dag. Jag tänker nu rangordna det värsta och äckligaste jag vet i mitt jobb som toalettstäderska. Jag börjar på plats nummer tio för spänningens skull.

10.Blöta papper på golvet - de kan ju vara blöta av vatten men inte alltid

9.Bajsblöjor - stanken är outhärdlig, men inget man kan göra någonting åt eftersom de små liven måste ha något att bajsa i.

8.Hår i golvbrunnarna - Hår är äckligt, det är rentav jätteäckligt när man måste dra upp halvmögligt långt hår ur avloppen

7.Snorkråkor på väggarna: -För h-lvete det finns faktiskt toapapper man kan stoppa kråkorna i om man nu nödvändigtvis måste gräva i snoken under toabesök

6.Klet på duschväggarna - blir extra äckligt om det är vitt och råkar sitta på herarnas. Det är bara tvål, det är bara tvål, det är bara tvål brukar jag tänka. Det funkar ganska bra....

5.Snus och dylikt i pissoarerna - det finns papperskorgar, nästa gång ni inte vet var ni ska göra av prillan, släng den inte i pissoaren. Tänk på hur äckligt det skulle vara att plocka upp dem när 20 liter urin har filtrerats igenom, det är inte mindre äckligt för att man råkar jobba med det.

4.Spyor - Jag är tåligare än de flesta men det är äckligt. Torka upp efter er själva!!!!!!!!!!

3.Könshår på sitsen eller pissoarerna - äckligare än äckligast. Jag förstår inte, hur kan ett knippe könshår lossna bara för man drar ner byxorna alternativt drar ner gylfen. Ibland finns där så det skulle räcka till en hel toupé (överdrift javisst men inte mindre äckligt för det). Varje gång jag torkar bort måste jag hålla andan annars får jag sjuka tankar om att jag skulle råka andas in det och då skulle jag kräkas, i en vecka efter....minst!

2.Bajs på ringen och toaborsten eller någon annanstans där det inte borde vara - Kommentarer överflödiga tror jag. Torka upp efter er själva!!!!!!!!!!! och om ni nu använder toborsten så skölj av den efter er. det är bara trycka ner den i toan och spola så mycket som det krävs för att den ska bli ren igen. Svårare än så är det inte

1.Sanitetspåsar - Inte så äckligt om folk döljer vad som finns där i genom att linda in sina trosskydd/bindor eller vad det nu kan tänkas vara i papper eller motsvarande. Men alla gör inte detta och jag har inte den minsta lust att se hur folks flytningar ser ut....inte den minsta lust faktiskt.

1 2 och 3 kommer egentligen på delad 1:a plats, det är likvärdigt lika förbannat äckligt. Så tänk på den här listan nu nästa gång ni besöker en offentlig toalett, det är inte OK att svina bara för att man slipper städa upp det själv!
Man ska behandla andra som man vill bli behandlad själv!!!!!!!!!!!!!!!!!


Inte meningen att vara äcklig men om ni har läst får ni faktiskt skylla er själva ;)


Kommentarer
Postat av: Maritha

Hmm... Låter som ett trevligt jobb du har...
Fast jag ska nog inte lista de äckliga sakerna jag råkar ut för på mitt jobb.

Postat av: Jennie

Jo, snälla göööör det =).

2007-06-20 @ 23:58:24
URL: http://khalypso.blogg.se
Postat av: Maritha

Hehe, får fundera över det, det kanske kommer.

2007-06-21 @ 09:41:32
URL: http://maritha.blogg.se
Postat av: Maritha

Så, nu finns listan där... Inte vidare trevlig läsning!

2007-06-21 @ 18:38:55
URL: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback