Värmeslag

Det är något skumt med vädret alltså. Det är i början av juni och trettio grader varmt...minst.....i alla fall i solen. Man ska absolut inte klaga men det är ett gissel att kroppsarbeta i denna värmebölja. Först blir man genomsvett att bara ta sig till jobbet, sen blir man genomsvett att jobba och till sist blir man genomsvett att ta sig hem från jobbet. Eftersom det inte är möjligt att duscha fyra gånger om dagen får man snällt vandra omkring i sina svettblöta kläder och hoppas att solkrämen som luktar cocos döljer den värsta odören. Jag ser ju för tusan snäppet värre ut än en hockeyspelare i periodpausen. Bara att hoppas på att lite slaggprodukter följer med svetten ut så att det hela inte är förgäves. Imorgon jobbar jag tidigt tack och lov. Fast jag tror jag kommer svettas en liter eller två då med.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Här är en till som svettas..:(
Vi får dessutom inte använda parfym på arbetstid, så vi luktar bara svett :( Stackars patienter!

Postat av: Jennie

Usch då =).

2007-06-09 @ 13:05:36
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback