Sommarjobb

Jag jobbar min femte säsong på sommaland denna sommar. I år stiger jag upp glad som en lärka klockan fyra på morgonen för att ta bilen till jobbet som börjar klockan fem. Väl där städar jag campingens servicehus som består av toaletter, duschar, diskbänkar och i vissa fall kök. Vissa kanske tycker att det är ett riktigt skitjobb (ursäkta den dåliga humorn) men jag trivs riktigt bra med att städa.

* Man förbränner kalorier (skrubba kakael frenetiskt på tom mage, prova det ni och jag utlova viktnedgång på ca ett halvt kilo i veckan ;-), snygga biceps och lite plattare mage) .

* Tiden går fort  (alltid trevligt)

* Man träffar roliga, knäppa, sura, trevliga, bitchiga gäster (alltid har man en histroria med sig hem att tråka ut andra med)

Nackdelarna med mitt jobb är:
 
* Man handskas med mindre trevliga saker som kommer från människokropp eller djurkropp.

* Man ser nakna människor i duschen som man inte känner (skulle ju kunna rubriceras som en fördel om man har lagd åt det hållet)

* Man måste försöka att vara tyst (människor som sover i tält gillar inte övertrötta, tjoande städerskor/städare klockan fem på morgonen, i alla fall har jag en stark misstanke att de inte gör det)


Kommentarer
Postat av: Madde

Ska du börja fem varje morgon?! Det lär då rakt inte roligt... Men då slutar du väl ganska tidigt hoppas jag?!

Postat av: Jennie

Ja, jag slutar klockan tolv så då kan man gå hem och sova lite =)

2007-06-04 @ 20:30:35
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback