Skrindor

Idag har jag dragit och ställt upp skrindor så händerna blöder...nästan i alla fall. Skara Sommarland har ca 14000 skrindor (om man ska gå efter hur det känns) och alla dessa skulle idag flyttas eftersom niorna har sin årliga avslutningfest på fredag och således behöver skrindskjulet till väskinlämning. Så jag och mina två arbetskompisar blev beordrade att hjälpa till att ställa dem snyggt och prydligt i inhägnaden bredvid. Det blev jäkligt bra och vi jobbade på som bara den. Inte många skrindor kvar i skjulet efter vi farit runt som en tornado där inne.
på lördag får vi alldeles säkert hjälpa till att ställa in dem igen. Det är som att gräva en grop och sedan fylla den igen...Hopplöst! men man går i alla fall inte sysslolöst vilket är något jag inte gillar. På jobbet ska man jobba och inte slöa...tiden går förbannat långsamt då!

Kommentarer
Postat av: Maritha

Hehe, låter som ett mycket stimulerande jobb..;P
Men, som sagt; bättre att ha fullt upp än att inte ha något att göra!

Postat av: Jennie

japp, mkt bättre =)

2007-06-15 @ 19:53:14
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback