Sjung om studentens lyckliga.....

Idag var det först jobb och sedan student för hela slanten. Studentfirandet gick av stapeln i Skara där A har tillbringat de tre senaste åren. Studentfirande i Skara är ju minst sagt speciellt men himla skoj också. Där kan man snacka om traditioner till skillnad från skolan där jag gick där det ser i princip olika ut från år till år. I Skara har man en förening som heter Musikens Vänner (där för övrigt Johans bror är medlem), dessa hittar på en massa skôj för studenterna. Hissar dem i luften när de sprungit ut, låter studenterna (alla!) rida på dem medan de springer runt en ring, och till sist låter studenterna "simma" på deras armar där de står i ett långt led. Såg riktigt roligt ut. Däremot såg Johans bror helt slut ut stackarn (se bild) men det är en annan historia.
Efteråt blev det smörgåstårta och vin. Lovely eftersom jag endast ätit frukost på jobbet innan. Nu så är jag så slut så slut så det blir läggdags för mig! Imorogn blir det 70-årsfest för Farmor.


image88
nybakad student


                            
vår "hänga runt halsen" pryl, slutkörd musikens vänner-medlem och den vackra kyrkan i Skara 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Du som är haj på detta; hur f*n ska jag göra för att datumen ska bli röda istället för svarta på min blogg?! Har ändrat alla koder under kalender, men det blir ingen skillnad..:(

Postat av: Jennie

Jag vet faktiskt inte riktigt. Kan kolla på det och se om jag hittar men hinner inte just nu.

2007-06-17 @ 12:43:02
URL: http://khalypso.blogg.se
Postat av: Maritha

Det vore jättesnällt, det är absolut ingen brådska.

2007-06-17 @ 14:54:03
URL: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback