A Midsummer Night's Dream

Firandet igår blev kort men lyckad.

Började med att äta jordgubbar på jobbrasten. Lite midsommarkänsla måste ju få lov att infinna sig även fast man jobbar. Hade även en blomma i håret dagen till ära.

Sedan blev det väldigt bråttom då jag var tvungen att göra mig iordning på en halvtimma. Försökte locka håret också men lite svårt när man inte har en spegel i närheten av ett eluttag så jag gav upp till slut. Sedan blev jag hämtat och körd till festen. Alltid lite nervöst att träffa folk sådär som man inte känner men eftersom festen redan hållt på ett bra tag innan vi anlände så var alla glada i hågen och väldigt trevliga =). Efter ett tag var det dags för femkamp vilket bestod av följande grenar; Basketstraffar, stövelkastning, handbollsstraffar, golf och golfputtning. Jag lyckades väl inte direkt med något kan jag väl inte påstå, jag skyller på att det inte riktigt var mina grenar ;).

Därefter var det middag och dans på logen. För M&M som vi var hos har en egen loge, så himla mysigt att sitta där vid långbordet med tända ljus överallt. Närmare en riktig midsommar än så kan man nog inte komma. Snapsen kom fram och det blev väl en eller två får mycket innan det var dags för oss att ta oss hemmåt. Detta gjorde vi genom att cykla (vi hade med oss cyklar) 1 mil till bussen i regnet, åka buss och slutligen gå hem i ösregn. det var riktigt mysigt faktiskt och verkligen värt för trots vädret så var blev det en riktigt trevlig midsommar!

Lite bilder:

  
                  image101

Kommentarer
Postat av: Maritha

Låter som ett riktigt äkta midsommarfirande :)
Fina bilder på dig och Johan!

Postat av: Jennie

tack =). Jo det var riktigt nice.

2007-06-24 @ 20:06:57
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback