Skrämseltaktik

Avskyr när tidningar ska sälja tidningar m.m med hjälp av den så kallade skrämseltaktiken.
mitt favorithatobjekt Aftonbladet gillar den taktiken.
Denna artikel talar om hur man bäst ska skydda sina barn i sommar. det är inte bilolyckor, cancer eller några andra vidrigheter det handlar om utan denna gånger handlar det om diverse saker som finns i Sveriges helt livsfarliga natur. Men det är bara de om betalar för tjänsten Plus (eller vad nu heter) som kan rädda sina stackars små, de andra får helt enkelt sitta livrädda medan barna' är ute eller alternaivt inte släppa ut dem alls.

Hallå Aftonbladet! Det är Sverige vi pratar om, inte Australien med ormar och spindlar som kan döda. Hur farligt kan det vara att tillbringa sin tid ute i naturen. Visst kan man bli huggormsbiten eller något annat otrevligt men ärligt talat, hur många huggormar har man sett i sitt liv? Nä, bättre då att sitta inhomhus livrädd på sitt feta arsle och läsa aftonbladet eller vad är poängen? Jag antar att jag aldrig kommer få veta eftersom jag aldrig i hela mitt liv skulle betala för tjänsten där majoriteten av artiklar handlar om vad miss Hilton hade för sig i fängelset eller vad Lindsey Lohans favoritmat är.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Helt sjukt; det verkar ju handla om så farliga saker som skrubbsår och solsveda...
Sedan står det att man klarar sig om man har telefonnumret till vården alltid till hands; inte konstigt att det alltid är fullt på akuten och vårdcentralerna, när folk uppmanas att söka för sådant tjafs!

Postat av: Jennie

Nä, folk är helt klart för uppskrämda!

2007-07-26 @ 18:25:28
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback