Rädda Jorden

Tittade på Live Earth så många timmar jag bara kunde igår. Och jag blev gripen, rörd, skrämd, hoppfull, ledsen, glad och allt på samma gång. Jäklar vi måste göra någonting och det är nu! Alla måste hjälpa till och kom nu inte och säg att det spelar inge roll vad man, jag, vi gör i Sverige eftersom vi är så få. Sopa rent framför egen dörr innan ni angriper andra. Ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Vad jag gör för miljön:
Jag äger ingen bil och försöker köra så lite som möjligt när jag väl får låna en
Sorterar sopor (kan bli ännu bättre på det)
Släcker lampor (kan bli ännu bättre på det)
Diskar/tvättar alltid fulla maskiner
Stänger av datorn när jag inte använder den

Men shit vad lite jag gör, finns det verkligen inget mer jag kan göra? Det finns det garanterat!!!!!!!!!!
Jag tänker i alla fall aldrig äga en bensinbil, det är något jag har bestämt mig för. Vi måste bli av med dessa miljömonster till bilar. Nästa gång ni köper en ny bil - köp för helvete inte en bensinbil!!!!!!!!!!!!!!!! Lova!!! Och köp inte större bil än vad ni behöver, blir förbannad varje gång jag ser en sån där jäkla stadsjeep, till vilken nytta ska man glida runt i sådan? Borde fan förbjudas eller straffskattas hårt som bara den.

Vi måste gå över till ett elsamhälle i framtiden (helst nu på en gång) men det måste vara grön el - vatten,vind,sol,vågor etc. och det måste ske nu! Kommer vi hinna innan det är försent?

Som det upprepades gång på gång igår;
Don't be a part of the problem, be a part of the solution - answer the call!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Maritha

Hmm... Jag måste erkänna att jag (och Andreas) är en stor miljöbov! Vi gör egentligen ingenting, förutom att panta burkar och flaskor, och det är egentligen mest av snålhet... Jo, förresten, vi lämnar papper till tidningsinsamlingen också. :(

Postat av: Jennie

Skärpning då!

2007-07-14 @ 14:15:00
URL: http://khalypso.blogg.se
Postat av: Fridah

Answer The Call!! (22 timmar oavbrutet framför TV:n och det fastnade faktiskt!:*D)

2007-07-24 @ 21:48:00
URL: http://indiepopochskit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback