Om tonårslivets bravader....

handlar boken Linas kvällsbok 1 & 2  av Emma Hamberg om. Jag kan rekommendera den starkt då jag sträckläste ut den på några timmar. Dessa timmar kändes det precis som man var 14-15 igen. Det fanns så mycket man kunde känna igen sig i även om man inte direkt har upplevt allt som Lina upplever.
Klockren! men det visste man ju redan att Emma "fjortisarnas beskyddare" Hamberg är grym på att skriva så man känner igen sig. Saknar dom där singel i stan serierna som alltid var i veckorevyn (på den tiden man läste veckorevyn). Jag köper ju aldrig tjejtidningar längre men nu när jag tänker tillbaka på dem så fick jag en sån oemotståndlig lust att införskaffa mig en. Synd bara att dom är så satans dyra och att halva tidningen innehåller reklam.  Vilken är hetast nu? VR? Solo? Cosmo? Jag har ingen aning!

Kommentarer
Postat av: Madde

Åhh...dom måste jag också läsa! Älskar att leva mig tillbaka till den tiden! Nu för tiden prenumenerar jag på Cosmopolitan...men Glamour är också ok. Men men...jag börjar bli lite skeptiskt mot dom där. Känns som man läst "10 sätt att få din drömkille" några gånger...=)

Postat av: Jennie

Ja, visst gör det =). och alltid är det olika råd, tänk om man skulle följa alla =).
Jag köpte "linas kvällsbok" som pocket och då var del 1 och 2 i samma bok så det var bra =)

2007-01-30 @ 19:53:04
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback