Kurslitteratur sucks!

Ja iaf priset på dem. Den här lilla boken ( Experimental organic chemistry)  köpte jag idag för 473 spänn. Som hittat! Ska knappt använda den, bara till några labbar.  Väldigt upphetsande bok!

Kurslitteratur

(bild från http://astore.amazon.co.uk/scientific-21/detail/0632048190)

Men det är klart det finns dom som har det värre än mig. som måste köpa kurslitteratur för flera tusentals kronor varje termin. Det slipper ju jag. Men det lönar sig verkligen att jämföra priset på böcker. Jag köpte den på studentbokhandeln men på akademibokhandeln kostade den 589 eller nåt liknande. En 100-lapps skillnad det är mycket det för en fattig student.

Annars har det varit mycket prat om hockey idag mellan mig och J. När jag slog upp tidningen imorse möttes man av rubriker om Mariestads bois dåliga (eller ansträngda kanske det heter) ekonomi, spelarna får gå ner i lön och att Lars Trygg lämnar med omedelbar verkan.  När jag kom hem på eftermiddagen hade J hittat en radiolänk där herr Trygg sade att han erbjuder sig att spela gratis i SIK om han får komma tillbaka. Snälla, snälla styrelsen eller sportgruppen eller vilka det nu är som bestämmer: Ta hem Trygg igen! Det vore en praktskandal annars. Får se vad det står i tidningarna eller på hemsidan imorgon. Jag väntar med spänning.....

Kommentarer
Postat av: Madde

Hihi, i min dagbok från när jag var 6 år står det Mirella hjärta Lars:) Jag retade henne alltid men hon var ju inte kär i honom...han var ju tillsammans med mammas kusin=) Dyr kurslitteratur ja... min kära bok som jag ska umgås med idag fick jag till det nätta priset 1200 kr... Rooooligt! kram

Postat av: Jennie

Hahaha, vilken retsticka till lillasyster du var =). Oj 1200 spänn och jag som stör mig på knappt 500 kr, det är nästan så man skäms =).

2007-01-30 @ 11:12:46
URL: http://khalypso.blogg.se
Postat av: Josefine

Hehe ja det är ett jäkla gissel med dyr kurslitteratur... speciellt som man råkade spendera pengarna på skor å kläder innan man kom på att man var tvungen å köpa böcker.. :S
som tur är gårkursen över hela terminen så det finns nog tid och pengar över nånstans!
Men du verkar ju mer ekonomiskt intresserad ;)
Tack för supporten om c-uppsatsen!
Kramar!

2007-01-30 @ 12:00:27
URL: http://josseshope.blogg.se
Postat av: Jennie

men skor och kläder är ju betydligt roligare än en tråkig kursbok =).

2007-01-30 @ 13:31:43
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback