dåliga mammor och bra pappor

Terrri, krönikor i aftonbladet har skrivit en tänkvärd krönika som jag hittade nu.
http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,987133,00.html

Den handlar om att "mammor är alltid tre millimeter från att vara en dålig mamma och pappor är alltid tre millimeter från att vara en superpappa" eller något liknande.
Tycker det stämmer så himla bra, även om jag inte har barn och kanske inte har rätt att uttala mig om ämnet. Så fort en pappa ens umgås lite med sina barn så är han ju "bara så gullig och en bra pappa som är så mån om sina barn". När en mamma lämnar bort sina barn kanske bara för en dag i veckan så är hon en dålig mamma. Och dom värsta skitsnackarna är ju faktiskt kvinnorna själva. I alla fall upplever jag det så när man läser på diverse forum och hör folk prata i allmänhet. Skärpning!


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja det är faktiskt sant! har just lyssnat till en diskussion på svt om pappors rätt till sin barn. Idag så har mamman rätt att neka pappan delad vårdnad om hon inte vill under förutsättning att de inte är gifta. De som var för det drog upp drogmissbruk hela tiden medan de andra hade exempel på de som använde barn som slagträn efter en avslutad relation... Helt sjukt! Det är skillnad mellan mammor och pappor i samhället helt enkelt!

Postat av: Jennie

japp, helt sjukt. Det måste bli skärpning åt båda hållen. Helt klart!

2007-01-30 @ 23:18:05
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback