Memories, nothing but memories

Finns det något bättre än musik och dofter för att trigga igång minnen. När man hör en låt som man förknippar med något så känns det precis som man var där igen. Sitter just nu och lyssnar på Eskobar + Heather Novas someone new som jag starkt förknippar med Hultsfredsfestivalen (-02). En av många, det är ju trots allt en musikfestival =).

Andra exempel:
Mitt i ett äventyr -carola: jag och min kusin står och sjunger för fulla halsar i mormors kök.
Lemontree - Foolsgarden: Jag och Madde spelar basket hela sommaren vid Fjärilskolan sommaren mellan femman och sexan. Sommaren då man börjar intressera sig för killar på allvar....
Roses are red - Aqua: Jag och Madde är på västkusten, solar och badar, det är görvarmt, det luktar hav och solkräm. Vi är också på mölltorpsfestivalen och ljuger om vår ålder för killar =). Jag har en neongulgrön björn borg-ryggsäck Madde har stora vita plastsolglasögon.
Stars - Marie Fredriksson: jag sitter och vänntar på att en kille ska ringa, han ringer aldrig.
Boom, Boom, Boom - Vengaboys: "förfest" i Boulongerskogens mörker.
It's my life - Jon Bon Jovi: Vi sitter längst bak i bussen på väg till Göteborg på skolresa. Vi spelar it's my life ungefär 100 gånger på en medtagen CD-spelare. Snart ska vi sluta nian (eller tian som det hette).
Känn ingen sorg för mig Göteborg - Håkan Hellström: Jag och tjejerna från gymnasiet sitter på Evelinas rum och förfestar inför stadskampen. Jag och Maria dela på en flaska vin. Något vitt sött, kanske dr Faust.
This is the year - Marit Bergman: Jag fyller 18 och jobbar min första säsong på sommarland och this is verkligen the year.
Désenchantée - Kate Ryan: Jag går på gymnasiet (trean?) och sitter och pluggar kemi eller fysik till denna låt. Jag dansar också galet på Bogrens eller Krikelin.
Living in America - the Sounds: Jag har precis träffat J, vi är på fest hos hans vänner ofta. Sedan går vi alltid till krikelin.
I'm Alive - Da Buz: Jag tar studenten och dansar och sjunger (skriker) med hela natten och hela veckan innan.

Sen tar det stopp. Kan inte komma ihåg en enda låt till. men det finns säkert där om man hör dom =).



Kommentarer
Postat av: Madde

Fan vad jag saknar den tiden då man fick vara en riktig skitunge! Tänk om man fortfarande fick säga att man var 15:)

Postat av: Jennie

Ja nu måste man ju vara ansvarsfull. Bläää. Vill vara 15 igen, fast jag vill ha samma rättigheter som nu, systemet och gå ut och sånt där =)

2007-02-02 @ 22:34:43
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback