kaviar eller kaviar?

Har ju inget annat att göra här i nattmörkret än att skriva blogginlägg som typ ingen läser förutom jag själv.

Vad hemskt det är när man uttalar ord som andra inte uttaler dem. Jag nästan skäms för att jag uttalar ord konstigt ibland, det känns som alla stirrar på en och tycker man är konstig alternativt en riktig bondjänta. Jag säger ju kaaaaviar med betoning på det första a:et. just det verkar folk tycka är råtöntigt och jag känner mig som en riktig tönt när jag säger så. Jag har försökt att ändra till kavviar med kort a och till kaviaaar med betoning på andra a:et men det går inte jag faller tillbaka lika fort igen. Jag säger schexs och inte kex (som jag tycker är benämningen på en pudding till tjej) och lackris och inte laaaaakrits. Egentligen varför bry sig, men vad man känner kan man inte hjälpa och jag känner mig töntig när jag säger kaaaaaviar.

Jag har dåligt samvete, jag måste ringa en kompis som jag inte har ringt på länge. Måste göra det för att jag vill. Ska skriva upp på att göra listan.

Kommentarer
Postat av: Madde

Vi är ju bondjäntor...bara att erkänna!=)

Postat av: Jennie

hehe, jo iofs =).
Men jag blir ju mobbad både hemma och i skolan för mitt kaaaaaviar haha!

2007-02-12 @ 22:21:17
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback