Zero - en riktig nolla

Blir inte klok på coca-colas nya reklam för sin nya sockerfria cola;

Coca-Cola ZERO

Why not girlfriends with zero drama?
Why not sex with zero foreplay?
Why not action movies with zero romance?
Now that we have REAL taste and ZERO sugar!

Vad är det frågan om, hur har reklambyrån tänkt egentligen? Nu kanske det är jag som är inskränkt och fast i könsroller men riktar sig Zero bara till killar? När det (vad jag tror) är mest tjejer som dricker sockerfri läsk! Kanske kommer en "tjejvariant" senare men det är ju lika förbannat dumt det!
Tycker den här reklamen var särskilt usel och tänker bojkotta denna totalt, den innehåller väl samma skit (sucralose) och smakar lika äckligt som föregångaren coca-cola light!

Gå inte på detta, drick vatten istället!


Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag tror som någon annan jag var inne och läste hos, att det är samma sak, fast den riktar sig mer till killar som tycker att det känns töntigt att köpa light. Det kanske låter tuffare med Zero, jag vet inte..? Hon tyckte i alla fall att det smakade samma.

Postat av: Jennie

Ja, antagligen. Jag tycker i alla fall inte en sådan reklam hör hemma anno 2007 och jag tänker INTE köpa den Jag blir så upprörd :)

2007-04-03 @ 01:12:29
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback