Jehovas Vittnen ringde på

Ringde på dörren men jag sa att jag inte var intresserad vilket stämmer till 100 %. Att säga att jag inte direkt är överförtjust i det samfundet (eller vad man nu kallar det) är ju en underdrift.
Däremot har jag inget emot Jehovas Vittnen som personer, alla jag har träffat har varit trevliga människor, dessa två tjejer verkade också höra till den kategorin. Usch vad jag skulle tycka illa om att behöva gå från dörr till dörr på det där viset. Jag antar att man som vittne också borde vara rätt medveten om att folk inte tycker om det. Iofs om man är troende så kanske man inte tänker i samma banor som jag, utan det är väl en sak som bara ska göras antar jag. Fast vad vet jag, jag är inget vittne och kommer aldrig att bli! Så att ringa på min dörr är ingen idé, fast det kan dom ju förstås inte veta innan...

Kommentarer
Postat av: Maritha

De inser nog att vi oftast inte är intresserade, men de är ute på ett uppdrag; att rädda oss från Helvetet. Då förstår Du ju varför de är så efterhängsna. Det förklarade en klasskamrat för mig iaf.

Postat av: Jennie

Nej, det är klart om man verkligen tror på det så kanske man skulle vara lite mer angelägen själv.

2007-04-23 @ 22:34:44
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback