Duktig flicka

Idag har jag, som rubriken, antyder varit himla duktig. Direkt efter föreläsningen idag gick jag och satte mig i biblioteket på chalmers och pluggade! Har ju varit i en riktig djup och långvarig down-period ett himla bra tag nu där motivationen varit noll och ingenting varit roligt. Idag var allt roligt. Föreläsningen var otroligt intressant och jag kände för första gången på länge att detta är vad jag vill hålla på med. Sedan kanske det hjälper att föreläsaren vi har nu, som f.ö. är norrman (vad det nu har med saken att göra), är en av de bästa vi har haft . Han är så pedagogisk att det nästan blir löjligt enkelt ibland. det här borde vara jättesvårt, ändå förstår man allt när han förklarar och han pratar ändå norska! Så nu vet jag allt om varför heroin har mer effekt än morfin och varför vissa andra morfinderivat har sämre effekt men är ganska bra ändå :). Inspirerande!


Så nu ska jag laga lite mat tänkte jag och sedan ska jag börja skriva på mitt projektarbete där jag inte varit lika flitig...än!

Reflektioner idag:
Kemi är himla kul när man är liten. Idag när jag kom ut på föreläsningen möttes man av en skock uppspelta barn som kom ut med påsar med något konstigt innehåll i. Misstänker att det var hemmagjort slime eller något. Det är någon slags vetenskapsfestival som pågår och de hade säkert varit där på studiebesök. jag vill också göra slime!!!

Hur kan de som bygger kortegeekipage lyssna på låtar om surströmming hela dagarna? Blir ni inte galna människor? Eller hör det till. Nu vet jag ju inte förstås om det bara spelas surströmminglåtar hela tiden men båda gångerna jag gick förbi idag hörde jag klart och tydligt ordet surströmming flera gånger sjungandes till någon klatschig refräng.


Kommentarer
Postat av: Maritha

Hmm... Låtar om surströmming låter mystiskt...

Postat av: Jennie

Jo, det är det också. Men det har säkert någon vettig förklaring....får man ju hoppas :p

2007-04-23 @ 15:46:14
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback