Vissa dagar

Det var en himla tur att det inte började ösregna när jag cyklade hem från tåget, himla tur var det.



Hela den här dagen kan för övrigt bara gå och dö, dö dö.

Jag har i tur och ordning:
* missat tåget efter att ha tryckt en gång för mycket på snoozeknappen
* kommit försent till tentan som jag ändå fick göra då jag lyckades komma dit 08.19 (dörren låses klockan 08.20, den enda tur jag har haft idag.
* önskat att jag hade fösovit mig några timmar så jag hade sluppit göra den där fan jävla skittentan, där hälften av uppgifterna bestod av det jag inte hade hunnit läsa på så noga medan det som jag kunde hållit föredrag i framför en hel föreläsningsal full med professorer naturligtvis lyste rätt så fett med sin frånvaro.
* blivit av med en regnjacka (lånad naturligtvis), fast här kommer visst tur nr 2, jag hade tagit ut nycklarna ur fickan innan.
* åkt X2000 och fick en plats som någon annan också hade. Som tur var kunde det lösa sig ändå så jag slapp stå upp annars hade jag garanterat fått stå upp, jag är en mes remember och hade aldrig stått på mig om platsen.


Men på tåget hem läste jag i min nyköpte pocket om hur Mia Skäringer kissade på sig en gång innan hon skulle åka tåg och då kände allt genast mycket bättre

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha, det kapitlet läste jag igår kväll när jag innan jag skulle sova. Skrattade så jag grät;) Och regn vet jag allt om...såg ut som du när jag kom hem..

Postat av: Jennie

Synd bara att boken var så kort. Läste ut den på typ en och en halv timme, vill ha mer =).

2010-05-22 @ 09:30:07
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback