Om hur äventyrligt det var

500 miljoner var det ja.
500 miljoner för ett bad...var det värt det?
Nja, det var väl ok. Rätt kul en timma sedan kändes det inte lika spännande längre. .

Den roligaste attraktionen eller vad man ska kalla det tyckte jag var vildforsen. Och den hade de bara öppet tio minuter i taget två gånger medan vi var där. Klart en besvikelse. Den lilla bassängen man kunde simma ut i hade en rolig ström som gjorde att man åkte runt, runt, runt. Det var också rätt kul. Rutschkanorna var ok, den snabba var snabb, den breda där man kunde åka flera stycken var skoj om man åkte just flera stycken. Den svarta tunneln med ljuseffekter var rätt trevlig om än lite långsam. Och klätterväggen var helt omöjlig att ta sig över, men vattnet, som skulle vara kallt att ramla ner i som straff, var svalkande skönt så det gjorde inte så mycket.
Småbarnsdelen var riktigt fin med den numer berömda draken i mosaik. ett stort plus för att det bredvid småbarnsbassängen fanns en bassäng för de vuxna att sitta i (med lite bubbel) medan de hade uppsikt över sina små.


Caféet var riktigt uselt. Dåligt utbud av de gamla valiga trötta kondisbitarna, några sladdriga mackor som såg ut som de legat där sedan invigningen minst, flottiga hamburgare och någon fabrikstillverkad nachotallrik. Dessutom var servicen usel + att jag fick  pröjsa fem spänn för mycket och fick inte tillbaka dem trots att jag sa till. Varför inte ha ett riktigt bra café när man påstår sig ha ett riktigt bra äventyrsbad. Sånt här drar faktiskt ner betyget rejält. Sedan blev jag lite besviken på att omklädningsrummen var de gamla helt enkelt. Den enda skillnaden var väl nya skåp i fina färger + att de hade satt upp lite nya "väggar" eller stolpar med lite färgglad mosaik på. Kontrasterna mellan det gamla slitna badhuset och det nya fräscha kändes inte helt fräscht om man frågar mig.

Några bilder blev det inte då det råder fotoförbud i hela badet.
Tråkigt för föräldrar som vill fota sina vattenlekande barn. Otroligt nyttigt för slynglar som vill foto halvnakna brudar eller killar
och sedan lägga ut foton på nätet. eller för all del gubbar med ett litet för stort intresse av att fotografera nakna barn som de inte känner. (ojo, det har man varit med om på min gamla arbetsplats).

Om man ska åka dit så ska man nog kidnappa något barn att åka med så att deras glädje smittar av sig litegrann på en sjäv, det kan behövas efter en stund. Men se för guds skull till att ha barnet ifråga under uppsikt =).  

Nästa gång blir det relaxen som ska provas tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback