Klipp

Varit och klippt mig idag. Fick ett infall igår och beställde tid via nätet. Jag brukar klippa mig ungefär 2 gånger per år (i bästa fall) och det är alltid lika jobbigt att gå till frisören. Ska jag få skäll för att mina toppar är så slitna? Men det fick jag inte, den här gången heller. Och det skulle i alla fall inte hjälpa. 2 gånger per år räcker.

Ofta vet jag att det är dags när det tar en halvtimme att borsta ur tovorna efter hårtvätt.

Anyways, jag har grymt långt hår när jag inte har klippt mig på sådär länge och frisörerna är alltid så himla nervösa över det där. Går det bra om vi möjligtvis...kanske....skulle...kunna ta några centimetrar till?
Ja, säger jag. Ja säger nästan alltid ja. Och så börjar de klippa och när de är färdiga så säger de alltid, alltid alltid: Jag har ju tagit ganska mycket men längderna är kvar, det ser du ju att LÄNGDERNA är kvar. Ja, det blev jättebra säger jag. I och för sig säger jag det även när jag inte är nöjd (sån jäkla mes, men huu tänk om frisören skulle bli ledsen om man inte intygar att det blev jättebra) men för det mesta är jag nöjd. För min del får de gärna klippa av 10 -15 cm, det är bara skönt att bli av med några kilo hår, och jag skulle absolut inte börja gråta om det blev lite kortare än vad jag hade tänkt mig, dock kan jag tänka mig att det är det folk i vanliga fall gör...börjar gråta med tanke på hur försiktiga de är med centimetrarna.

Men som frisören sa till mig idag: Det skulle nästan vara lite ångest för en frisör att klippa ditt hår kort.

hehe, men hon slapp och hon stylade det så fint och lockigt med enbart hårfön. Jag fattar inte riktigt hur det gick till även om jag hoppas att jag ska kunna kopiera det. Att hon stylade lockigt var en riktig överraskning....att plocka fram plattången verkar annars vara standard nuförtiden. Jag vet hur man plattar håret till förbannelse men det här med att locka håret genom att typ lägga det i tratten som följer med hårfönen hade jag aldrig i min vildaste fantasi kommit på själv.

Här är mitt nya hår , samma frisyr som alltid, nu kortare och mer stylat (har inte tid att hålla på och posa, dona välja ut ett kort som jag faktiskt är nöjd med så det får bli det här):


Kommentarer
Postat av: Malin

Man är allt avis på ditt burr!

Postat av: Jennie

Tack ska du ha =). Håret ska jag inte klaga på, det är väl en sak som jag är nöjd med :p, synd bara att jag inte ids sköta om det bättre =).

2010-05-19 @ 10:35:22
URL: http://khalypso.blogg.se/
Postat av: Maritha

Jättefint! Jag hade samma problem när jag hade långt hår; jag sa att de skulle klippa ett par DM, men de vågade bara klippa ett par CM... Tills jag träffade min nuvarande frisör, som blev överlycklig över att göra en extreme make over, konstaterade att det fick bli kökssaxen till att börja med, så att hon inte skulle förstöra sina fina, dyra saxar..:)

2010-05-23 @ 01:12:21
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: Jennie

hehe kökssaxen, najs. Men det är ju skönt med frisörer som inte är så rädda av sig. Dock förstår jag ju det eftersom rätt många människor verkar bli i princip självmordsbenägna om håret blir för kort eler liknande.

2010-05-24 @ 21:54:56
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback