Äventyrsbad

I eftermiddag ska jag testa på äventyrbadet i Skövde. Det bjuds på fri entre för hela laget som plåster på såren för att ishallen var obrukbar i februari/mars. Ett ganska trevligt initiativ från Skövde kommuns sida tycker jag även om jag bra mycket hellre hade tränat en månad till.

Nu gäller det då, var det värt att spendera 500 miljoner kronor (minst!) på detta fantastiska (?) bad? Det får vara bra mycket häftigare och bättre än de andra äventyrsbaden jag har varit på för att jag ska tycka det (alternativt att de drar in alla stålarna igen över en inte alltför lång period).

Dagen till ära har jag ocså införskaffat mig en ny baddräkt. Har inte ägt en baddräkt sen jag var typ ganska liten. Men jag tycker inte om att gå på äventyrsbad i bikini, man vet aldrig vad eller vad som inte sitter på plats efter en vild åktur i en vattenrutshbana.
Dock har jag inte köpt en baddräkt enbart för idag, jag tycker heller inte om att simma i bikini eftersom det burkar innebära att man får ägna den mesta tiden till att dra diverse bikinidelar på plats istället för att koncentrera sig på simningen.
Badräkten är prickig och lite tantig, precis som en baddräkt ska vara (från kappahl).

306860


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback