Lortgris

Nu har det hänt igen.
Skövdebostäders personal kom hem till oss för att byta lampor på spisen som varit trasiga ett tag. Igår hade jag så städat köket och det var skinande rent. Idag....inte så rent. Jag har bakat bröd idag, slabbat och hållit på med mjöl och diverse annat gojs. Dessutom stekte jag bacon rätt sent igår kväll som jag inte iddes torka av spisen efter eftersom jag visste att det vankades brödbak dagen efter och därmed en ganska så grundläggande städning igen. Så spisen och köksbänken såg helt enkelt för jävliga ut. Alla som någon gång har stekt bacon vet ju hur det ser ut på spisen efteråt. Jag hade precis tagit ur brödet ur ugnen, hunnit smaka en skiva och skulle precis resa mig upp ur soffan för att ta itu med städningen av köket när det ringer på dörren.
Inte nog med att de som skulle fixat fick jobba med en svinvarm ugn de fick också jobba med en äckligt lortig spis och  jag fick snällt stå brevid och sakta avlida av skam. Tur att jag hade hunnit städa upp någorlunda i resten av lägenheten. Så går det när man skjuter upp städningen.....aldrig, aldrig skjuta upp sådana viktiga saker igen.

Att ugnen inte har blivit utdragen och städad på flera månader gjorde kanske inte saken bättre direkt. Det som inte syns finns inte. Finns inte tills den dagen någon ska fixa med ugnen och då är det äckelpäckel överallt.
ungefär samma filosofi som jag har om ytan under badkaret. Därför ska vi byta till dusch när det blir dags för stamrenovering. Jag klarar inte av att hålla rent under ett badkar, det är tamejfan mission impossible.


Jag får se hur lång tid det tar att hämta mg från det här. Eventuellt kan jag inte lämna lägenheten på ett par månader med risk för att springa på personalen här på området.

/Lortgrisen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback