Pigg 26-åring

Igår fyllde jag år och solen sken för mig och bara för mig (och eventuellt några andra som fyllde år eller för de som på annat sätt hade anledning att fira t.ex. att det var onsdag).

Jag hade en väldigt bra dag med jobb först och sen presentöppnande, thaimat och svenska jordgubbar på kvällsolig och ljum balkong.

Johan hade gått bananas med presenterna och köpt alldeles för mycket och för dyrt (han fick ett sketet dataspel av mig när han fyllde år, måste återgäldas när (snarare om) jag börjar tjäna the big money). (förresten så älskar jag paranteser, det måste bero på att jag har pluggat så mycket matematik, inom matematiken är det fullt tillåtet och ibland absolut nödvändigt att ha en parantes inom en annan parantes, jag vet inte hur det är inom svenskan?)

Tillbaka till presenterna. Jag fick ett presentkort på twillfit, ett läppstift, ett nagellack och concealer från make-up store. Det enda jag hade önskat mig var concealern, nu när jag har fyllt 26 måste jag ha något att dölja mina mörka ringar under ögonen med, tydligen är jag inte för gammal för att få finnar så de måste självklart också döljas. Ärligt talat så trodde jag inte att det var möjligt att få begynnande kråksparkar runt ögonen SAMTIDIGT som man har en jättefinne på hakan, men det är det jag lovar.



Läppstiftet har en så sjukt sommarfin färg och jag tänker använda det varje dag jag är sminkad den här sommaren. Och concealern lyckades nästan dölja de mörka ringarna men jag har förhoopningar om att den ska klara jobbet till fullo den dagen jag har övat lite mer, sovit, lite mer, är lite mindre förkyld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback