Nu ska jag bli fit




Nu jäklar ska det bli träning.
Hemmaträning is the shit. Det tar ingen extra tid att ta sig till gymmet, ingen kan stå och glo på en och man slipper människor som stånkar och stönar (vilket kan vara något av det värsta jag vet). Dessutom är det dötrist att styrketräna i maskiner, och ytan med de fria vikterna i gym är alltid befolkat av supervältranade gymfreak så dit vågar jag mig aldrig.

Det enda jag saknar med gymmet är gruppträning, vilket jag älskar. Boxning, step-up, body-pump, cirkelträning, spinning och allt vad det är.

Men styrketräna hemma med sin egen kropp, hantlar, gummiband räcker långt. Om man lägger till gymbollen så blir det extra knivigt eftersom man måste hålla balansen. Konditionsträningen blir givetvis löpning, det finns ingen bättre konditionsträning för mig i denna värld. Bara på med ett par skor, P3-dokumentär eller ljudbok i öronen och ut i det fria och spring.

Lånade hem ett par böcker också om träning. Bibklioteket är också the shit. det finns böcker om allt mellan himmel och jord där. Kunskap i mängder som är alldeles gratis (om man inte glömmer att lämna tillbaka böckerna i tid som jag gör rätt ofta)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback