Najs

Fullt upp idag.
Vi började dagen med att fixa iordning här hemma. Jag städade och Johan oljade in lite olika trämöbler.
Kom på mig själv med att bli avundsjuk på Johan som fick göra en sådan rolig sak som att olja möbler. Jag fick ju bara göra det gamla vanliga tråkiga som att damma, dammsuga och torka golv. Jag hade själv sagt att Johan fick välja så det var en klassisk skyll-dig-själv-situation. Och hur kul är det att stryka olja på möbler egentligen?

Sen spelade vi volleyboll och mina färdigheter var minst sagt ringrostiga. Johan skrapade upp knät, vi skrek lite åt varandra- kort sagt en helt normal volleybollmatch. Träffade på ett annat gäng som vi spelade mot. Vi tog ledningen rätt så rejält men sen gick det bara utför och de vann till slut med 25-23. Fast jag tog det med ro (det är inte alltid jag tar en förlust med ro).

Sen doppade jag mig lite i Karstorpssjön. Det var inte så farligt kallt faktiskt, hade nog kunnat simmat runt lite till och med om jag hade velat. Sjöns gamla semknamn och allmänt kända liksjön är svårt att få ur skallen. När jag var liten sas det alltid att en hel drös med psykpatienter från sjukhuset hade dränkt sig där och jag drar mig fortfarande lite för att sticka tårna i den där sjön. Så otroligt fånigt men det är svårt att bli av med ruskiga historier som man hört när man var barn. Men nu kan jag i alla fall doppa mig, om än med ständig rädsla för att känna människohår runt benen.
 


Kommentarer
Postat av: Maritha

Roligt det där med beachvolley, även om jag gravt hade underskattat skadefrekvensen- nästa gång åker förbandslådan med (OCH de stoooora vattenflaskorna)!

Postat av: Jennie

Jo, men stukade fingrar och andra kroppsdelar samt skrapsår hör väl till vanligheterna, speciellt när man är lite korkad och inte tror att man behöver värma upp innan (som ingen av oss gör). Jag har faktiskt till och med lite träningsvärk i armar och sidan av magen så nog tog det alltid =). Grymt skoj var det i alla fall.

2010-06-08 @ 09:36:10
URL: http://khalypso.blogg.se/
Postat av: Jennie

Förresten Maritha om du läser här, det går inte att kommentera din blogg. Det står bara 404 file not found när man ska försöka klicka på kommentarer. Så blir det under alla inlägg.

2010-06-09 @ 09:43:02
URL: http://khalypso.blogg.se/
Postat av: Maritha

Hmm, märkligt... Det förklarar varför jag fått så lite kommentarer på sistone! Får kolla upp det där.

2010-06-09 @ 23:37:18
URL: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback