Metaltown



Var ju på Metaltown i fredags. Är väl lite väl hård musik för min del men ibland är det kul att gå på nya grejer, se nya saker och träffa andra typ av människor än vad man annars brukar göra.
Priset var väl i saftigaste laget (850 spänn för en dag) men man betalar ju för så mycket mer än bara musiken.
Vi kollade in Sonic Syndicate, Raubtier, Coheed and cambria, Sabaton, Rammstein m.fl.
Tyvärr spelade 69 eyes samtidigt som Rammstein och då vara det bara välja mellan bra musik eller show. Vi valde show som i Rammstein som är ett enda stort skådespel. Mäktigast var naturligtvis när hela publiken skanderarade Du hast- Du hast mich .

Positivt med Metaltown:

* Trevlig stämning och inte alls lika mycket puttande och knuffande som det kan vara på festivaler.

* Kanonväder

* Mycket bra utbud av mat (det fanns allt från kebab till sushi)

* Hyffsat korta köer till toaletterna

* Säkert mycket bra musik om man är metalfrälst

*Mycket trevlig personal, som var trevliga även när de skulle utföra säkerhetskontroller (kolla igenom väska, känna på kroppen o.s.v.)

(* Platsen, frihamnen, är en mycket bra plats för festivaler, lätt att ta sig dit från stationen, stora ytor o.s.v.)

Negativt:

* 69 eyes som fick spela när Rammstein spelade, Jag gillar inte när man låter band spela på något undamskymt ställe medan huvudakten står på stora scenen. Man ska inte behöva välja.

* alkoholen (öl,vin,cider) som såldes smakade skit rent ut sagt. Jag brukar inte vara så petig, men vinet var i stort sett odrickbart, cidern hade en jäkligt äcklig bismak och ölen smakade utblandad.

* Inga pissoarer till killarna, hade kortat ner köerna och slaffset på bajamajorna rejält (fulla killar kissar utanför rätt mycket faktiskt)

* att man fick gå ut en helt annan väg än när man gick in. Skapade förvirring när vi skulle ta oss över bron tillbaka till stationen men å andra sidan fick vi en powerwalk som hette duga.

Allt som allt var det lyckat och gillar man hård musik så är det en kanonfestival.


Som sagt fint väder och härlig stämning



Dessertlangos som var goda men jag föredrar nog ändå den traditionella langosen med rädlök och grejs på


Ett tag var jag orolig över att vi aldrig skulle få se sångarens (i Coheed & cambria) ansikte, men en hårsnodd och vips var problemet löst. Han har i alla fall inte problem med tunnhårighet


Sabaton, det märktes att det var många som diggade detta band. Några i publikenhade fixat till samma outfit.
Jag diggade också även om musik liknande Hammerfall inte riktigt är min grej. (jag tycker att det lät likt hammerfall)

Och till slut 69 eyes som jag som sagt inte fick se för jag älskar denna låt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback