Förbannade VM

Fotboll vad är det för sport egentligen?
Den kunde ha varit ok att titta på om inte om hade varit.
Mål som döms bort när det är mål eller tvärtom, offsider som blåses felaktigt alternativt inte alls.
Vuxna män som ligger och vrider sig i fejkade plågor trots att man ser på repriserna att de knappt blivit träffade av en vindpust ens (var är de gula korten för filmning?).
Det här med filmningarna adderar verkligen en extra plåga till fotbollen. Jag klarar inte av att se fjollor ligga och grimasera för ingenting. Varje gång skriker jag, ställ dig upp för fan (oavsett riktig smärta eller ej). Och det här med bårarna som kommer in i tid och otid...så fjantigt.

Och bristen på mål och andra händelser. Jag kan bli skogstokig över kommentatorer som blir alldeles till sig när någon skjuter tre meter över. Jag menar tre meter!!! Det är ju inte ens i närheten och absolut ingenting jag blir exalterad för.

Fotboll är görsköj att spela själv (om ingen kapar benen på en) men det är alldeles för trist och frustrerande som TV-sport.

Och kan ingen stoppa det där jäkla tutandet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback