AC/DC

Utan el försmäktar jag på denna ö ...i denna lägenhet.
Idag skulle det utföras diverse elarbeten i vårat hus vilket betydde ingen el för min del.
Alltså man klarar sig inte utan el....alls. På något sätt hade jag förträngt att datorn,kylskåp,kaffekokare, spis m.m. behöver el för att fungera. Och att det kan vara bra om det går att tända lampan när man ska duscha.
Satans vilken tur att de blev klara klockan ett och inte klockan fyra som var sagt från början.

T.o.m. min mobil var på väg att lägga ner men den klarade sig till elen kom tillbaks, och att kissa i skenet av ett stearinljus kanske låter mysigt i teorin men ganska jobbigt i verkligheten.
Och fatta hur mycket tid man har när man varken har fungerade dator, radio eller tv och vilken tristess.
Och jag som skulle äta nyttigt idag, det fick bli en falafelrulle från pizzerian när varken spis eller mikro fungerade.
Nu ska jag göra mig en stooor kopp kaffe innan jag ska iväg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback