17

Förresten så skulle jag inhandla varor som man måste vara 18 år för att köpa i butik igår (var det tobak, var det folköl, var det en ask alvedon?).

Kassörskan scannade varan och sen hände det.
-hmmm har du leg (något tveksamt som om hon inte riktigt trodde jag var under 18, men hon frågade det räckte)
Och eftersom jag tydligen har någon sorts kris för att jag är närmare 30 än 20 så uppförde jag mig inte direkt som en vanlig människa.
- haha, nej men vad lustigt att du frågar, jag fyller nämligen år idag, haha (galet skratt)
-jaha, ojdå, grattis!
- haha jo börjar ju bli gammal så det var ju roligt att du frågade om leg
-??? hmm 1984 jaha 26 år.....men då är du ju inte gammal!!! (hon var väl 50 någonting)
- haha, hehe nej men inte sjutton direkt
- ???!! ehhh nej det förstås

Jag blev uppenbarligen  så till mig för att få visa leg att jag blev lite smått hysterisk och jag fyllde inte direkt 50.
Knäppa, knäppa, knäppa jag.

En bild på den gala kärringen (missa inte läppstiftet och nagellacket, missa gärna att jag gick lite överstyr med rouget).  26 år and f-ing fabulous.



Om jag hade haft en populär blogg nu så hade jag fått kommentarer i stil med "du ska inte tro att du är något", "fan vad ful du är" "hur kan du lägga ut en sån bild på dig själv ditt jävla grisansikte". Ibland är det skönt att ha få (men lika omtyckta) läsare.


Kommentarer
Postat av: Madde

Istället har du läsare som varken tycker du är ful eller har ett grisansikte utan tycker du är helt jättefin! Kram på dig!

Postat av: Jennie

Och det är mycket mer värt, det var det jag tänkte komma fram till =). Du är så snäll. Kram

2010-06-04 @ 07:56:02
URL: http://khalypso.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag är inte snäll, jag är ärlig! Du vet att jag tycker du är fin både på utsidan och insidan, hoppas jag:)

2010-06-04 @ 22:25:36
URL: http://mintto.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det är du med vännen. Men det är snällt att säga det, ändå =)

2010-06-04 @ 22:27:10
URL: http://khalypso.blogg.se/
Postat av: Maritha

Håller helt och fullt med Madde!

Det där med att visa leg. för varor meed 18-årsgräns känns lite på gränsen, jag vet aldrig riktigt om jag ska ta det som en komplimang för att jag ser så ungdomligt fräsch ut eller som en pik för att jag ser så barnslig ut(act your age woman!)... Har beslutat mig för att ta det som en komplimang :)

2010-06-08 @ 00:06:16
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack så mycket =).

Fick faktiskt en förklaring av en som jobbade på MAXI. Hon sa att MAXIs egna regler var att de var tvungen att kolla leg på alla som de trodde var under 30. Hon trodde alltså inte att jag var 17 men väl under 30 vilket man ju i alla fall kan vara glad åt. Då fattar jag iaf varför jag alltid får visa leg på MAXI =), tycker det var trevligt av henne att förklara det.

2010-06-08 @ 11:58:54
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback