Oacceptabelt

Det här är helt crazy.
Läste om det på text-tv igår och fick genast lite smått panik. Jag kan inte hantera extrem värme så bra. I vintras, när vi hade råkat skruva upp värmen i sovrummet i Sälenstugan och jag sov i överslafen, höll jag på att få panik. Jag hoppade ner och ställde fönstret på vid gavel och stod där en bra stund (-20 grader utomhus).

Att spärra in alla passagerare i ett tåg utan luftkonditionering när det är ca 30 grader ute låter som ren tortyr.
Vi pratar om hur farligt det är att lämna sina hundar i bilen varma sommardagar (och då är det svalare än 30 grader man avser) men människor verkar gå bra.

Det gick inte att forsla dit vatten eller mat och det gick inte att evakuera pga av förbikörande tåg.
Går och går, man brukar säga att allt går om man vill.

För fan SJ, stoppa tågtrafiken (det är väl bara att ringa banverket eller trafikverket eller vad det heter nu ) då och evakuera, fattar ni inte exakt hur överjävligt det måste ha varit att sitta på det där helveteståget. Jag satt inte på det men jag kände ändå paniken komma krypande när jag läste om det. Hyr in någon jävla indiana Jones som kan hoppa ner för en bergshäll eller vad fan som helst för att forsla ner vatten. Det kunde inte ha varit helt omöjligt om man bara hade ansträngt till det yttersta. Allvarligt talat, om man inte kan inse allvaret i situationen eller känna empati för människor som sitter fast i ett tåg i 60 gradig hetta, då borde man nog inte ha ett jobb på Sveriges största tågbolag. Om man bara kan svara "tyvärr gick det inte att leverera vatten eller evakuera pga av yttre omständigheter" och sen vara nöjd med det då borde huvuden rulla.

Vem fan bryr sig om det för en pytteliten stund hade blivit kaos i tågtrafiken uner evakuering. Sedan snön i vintras borde det här lilla kaoset under den mycket begränsade tiden vara en baggis för SJ och resten av tågtrafiken, de har haft alla möjligheter att träna.

200 spänn i resecheckar fick de som kompensation tydligen. Det är ju ett jäkla skämt, de borde fått en gratis resa till Nordpolen eller något för akut avsvalkning eller gratis tågåkande på livstid, om någon av dem nu vill åka tåg igen någonsin.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jennie..man kan nästan tro att du har egna tågerfarenheter :)

Jag sitter på ett X2000 nu påväg ner ifrån Stocholm. Har varit uppe på en blixtvisit (2 timmar) på en intervju - för ett jobb i Göteborg. Men vad gör man inte?

Nu är jag påväg hemåt och än så länge rullar vi :)



Kram

2010-07-14 @ 13:11:06
Postat av: Jennie

Jo, en del fast inga erfarenheter så illa som det här.

Hoppas tåget inte stannade för dig då och att resan blev behaglig =).

Lycka till med jobbet, vem du nu är (namnet har fallit bort eller så vill du vara anonym) =).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback